23 Aralık 2012 Pazar

Güney Kore Sineması

 Bundan 2 yıl önce farkında olmadığım , farkında olsam bile pek ilgilenmediğim , ön yargıyla bakıp örselediğim , küçük gördüğüm bir sinemadır G.Kore sineması (ne haddimeyse artık). Şu an neden ön yargıyla baktığımı tam hatırlamasam da sebebleri muhtemel ; bizi tamamen kıstıran amerikan sineması , asya dillerinin kulağa pek hoş gelmemesi , daha önce televizyonlarda denk geldiğimiz sözüm ona pek sarmayan 'çekik gözlü' filmleri ve bu filmlerin daha önce izlediğimiz filmlere çok az benzemesi falanları filanlarıdır heralde .

          Burda size G.Kore sinemasının gelişimi vs. ile ilgili bilgiler veremeyeceğim , çünkü konuyla lgili benimde izlediğim filmler dışında pekte malumatım yok . Burada bu filmlerin seyir aşamasında benim neler gördüğümden bahsedeceğim.
         İzlediğim ilk G.K filmi OldBoy'du . Bu filmle çok karşılaşıyordum fakat hiç yakalayamıyordu beni ,tercihim hep başka filmlerden yana kullanıyordum ve sürekli erteliyordum filmi . Filmi izledikten sonra ilk düşüncem birisinin bana kamera şakası yapıyor olabileceğiydi . Film beni adeta dövmüştü sert , nasırlı , asyalı yumruklarını sağlı sollu yüzüme indirmişti , ağzıma sıçmıştı . Cast akıyordu , tamamı beyaz renk kore alfabesiyle oluşan ,hizalanmış harfler , siyaz bir arka plan üzerinde yukarıya doğru tırmanıyordu . Bense dayağı yemiş orada öylece oturup ekrana aval aval bakıyordum . Daha sonra ikinci bir tepki vermeye mecal buldum ve '' vay amınaaa koyiiim '' dedim . İNTİKAM , AŞK , DRAM , AKSİYON ,KOMEDİ . Alsana BeşiBiyerde.



            Daha sonra bir çok G.K filmi izledim hepsi birbirinden muhteşem filmlerdi . Filmler 2. izleyişinde bile aynı tadı verebiliyor , ağzınızı yine açık bırakabiliyor . Filmlerin en büyük özelliklerinden biride inanılmaz bir kurguya sahip olmalarıdır . G.K sinemasında kurgu çok önemlidir . Filmlerin çoğunda dram teması işlenir lakin bununla birlikte siddet ve intikamda işin içine müthiş sokulmuştur . G.K sineması tabi ki sağlam melodramlarla donanmış bir sinema değildir , bununla birlikte cidden güldüren komedi filmleri ve yine ağızları açık bırakabilen romantik-duygusal filmlerde yapabilmektedirler . Kısacası bu bu 2000'li yılların başında parlayan sinema kültüründe istediğiniz her tarzda film bulabilirsiniz . Bununla birlikte G.Kore sinemasınında başarısız yapımları mevcuttur . G.Kore sinema ekolüne arz arttıkça başarısız yapımlarda artış göstermiş.
           
           Kendi kendime bu başlıkla ilgili yazmaya başlamam hatamıydı diyorum çünkü anlatılacak o kadar fazla şey var ki ; bunlar sadece başlangıç . İzlediğim her filmden uzun uzadıya bahsetmek istiyorum ve kendimi alamıyorum . Bu başlığın banada çok büyük bir getirisi oldu . G.K yı daha derinden inceleme ve araştırma sansı buldum , kendime izlemek için çok başarılı filmler öğrendim , izlediğin onlarca G.Kore filminden başka izlemem  gereken onlarca G.K filmi buldum .

Başlangıç için size önereceğim bir kaç film : oldboy, i saw the devil , murder of memories , a bitter-sweet life , oasis , my sassy girl , the good the bad the weird , the chaser , mr. vengegance vs ... İzlemiş olacağınız ve izlediğiniz filmlerle ilgili eleştirel sohbet yapmak istersen e-mailim sana hep açık olacak , bende seni bekliyodum zaten .

Ben bu ekolü çok sevdim !!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder